Millorar el procés d’aprenentatge és possible amb una intervenció psicopedagògica o reeducació, és a dir, actuant segons uns objectius molt concrets en lectura i escriptura.

**A continuació trobaràs la informació pels alumnes de P5 a 6è i més avall per 6è, ESO i Batxillerat**

Què és una intervenció psicopedagògica o reeducació per alumnes de P5 a 6è de Primària? 

La intervenció psicopedagògica o reeducació  és una actuació específica davant dificultats que interfereixen en el procés d’aprenentatges.

A qui va dirigit aquest servei?

Des d’alumnes que estan cursant Educació Infantil P5 fins a 6è d’Educació Primària.

Els objectius en la intervenció psicopedagògica o reeducació són:

  • facilitar i consolidar l’adquisició dels aprenentatges (procés lector i procés escriptor)
  • tractar dificultats específiques (dislèxia, dèficit atenció, baix rendiment)
  • aplicar estratègies de treball eficaç (gestió del temps, simplificar procés, capacitat per respondre amb encert, motivació vers la feina)

Aspectes que es treballen per millorar el procés lector:  

  • Processos perceptius i discriminació de lletres
  • Recerca d’estímuls determinats
  • Representacions lèxiques i connexions amb el sistema semàntic
  • Associació fonema-grafema
  • Construcció de paraules
  • Anàlisis grafèmic
  • Exercicis fonològics
  • Assignació de funcions sintàctiques
  • Automatització dels signes de puntuació
  • Extracció idees principals d’un text
  • Ordenar frases per formar una narració
  • Augmentar vocabulari
  • Associació d’idees referides al text

Aspectes que es treballen per millorar el procés escriptor:  

  • Processos motors gràfics
  • Representació gràfica de sons aïllats
  • Representació gràfica de sons combinats
  • Representació gràfica de pseudoparaules
  • Escriptura de paraules
  • Construcció d’estructures sintàctiques amb sentit
  • Elaboració complexa d’estructures sintàctiques
  • Longitud de les estructures
  • Coneixement i aplicació normes ortogràfiques
  • Col·locació de signes de puntuació
  • Augmentar habilitat d’expressar-se per escrit

Com es treballa en sessió?

S’utilitzen materials adaptats segons el nivell i necessitats, i a més a més, aquests són diferents en cada sessió. Fem servir formats variats (paper, projector, tablet, jocs) per captar el seu interès i que l’experiència de llegir i escriure sigui satisfactòria i eficaç.

Quina és la durada de cada sessió?

Es recomana 1 sessió setmanal de 90 minuts (1h30) en la qual el temps es distribueix:

  • 10 minuts per fer el primer contacte i comentar la sessió
  • 35 minuts activitats lectores
  • 5 minuts de pausa i joc
  • 35 minuts activitats escriptores
  • 5 minuts de temps lliure

Què inclou aquest servei?

  • entrevista inicial
  • intervenció psicopedagògica setmanal
  • material d’elaboració pròpia o d’editorials especialitzades en trastorns d’aprenentatge
  • contacte amb la família en acabar cada sessió per comentar què s’ha fet, com i orientacions per casa
  • seguiment amb l’escola
  • sessions gratuïtes online al mes de juliol

Des de 6è de Primària fins a Batxillerat

 Aconsegueix que el teu fill o filla optimitzi el temps d’estudi i assoleixi els objectius del curs aprenent i posant en pràctica tècniques d’estudi.

A qui va dirigit aquest servei?

Aquest servei va dirigit a estudiants de 6è de Primària a 2n de Batxillerat. Son sessions per alumnes que necessiten adquirir estratègies per planificar i organitzar la feina així com per augmentar el rendiment acadèmic.

Quin és l’objectiu d’aquestes sessions?

  • facilitar un aprenentatge pedagògic de diferents estratègies (resums, esquemes, relació d’idees i expressió)
  • fer possible que l’estudiant treballi a casa pel seu compte de manera ordenada, metòdica i profitosa
  • millorar el rendiment acadèmic
  • augmentar la responsabilitat, autonomia i maduresa de la persona

Com es treballa en sessió?

  • treballant només a nivell pràctic: des de l’ús de l’agenda i les plataformes escolars fins a la resolució de casos i exemples en els quals s’ha de practicar l’extracció d’idees principals, l’elaboració de mapes conceptuals, el disseny d’esquemes o la redacció de resums
  • planificant el temps d’estudi i matèries pels següents dies a casa fent un pla de treball
  • compartint amb la famílies les pautes i recomanacions per tal de fer uns seguiment conjunt

Important:

Deixar clar que aquest no és un servei de reforç escolar per fer deures o preparar controls, es treballa únicament l’adquisició i aplicació de tècniques d’estudi.

Quina és la durada de cada sessió?

Es recomana 1 sessió setmanal de 45 minuts en la qual el temps es distribueix:

  • 5 minuts per fer el primer contacte i comentar la sessió
  • 35 minuts per posar en pràctica exercicis i estratègies de treball
  • 5 minuts per recordar què cal continuar fent a casa

Què inclou aquest servei?

  • entrevista inicial amb la família
  • 8 sessions amb l’alumne
  • material específic adaptat a les necessitats educatives, nivell i curs actual
  • contacte amb la família en acabar cada sessió per comentar què s’ha fet, com i orientacions per casa
  • pictogrames i registres per casa
  • disseny d’un pla de treball individual
  • seguiment amb l’escola

Per a més informació cliqueu a:
Metodologia
Modalitat i preus
Formulari de contacte