Millorar el procés d’aprenentatges és possible amb una intervenció psicopedagògica o reeducació, és a dir, actuant segons uns objectius molt concrets en l’àmbit acadèmic.
Què és una intervenció psicopedagògica o reeducació dels aprenentatges?
Els objectius en la intervenció psicopedagògica o reeducació per Educació Primària són:
- facilitar i consolidar l’adquisició dels aprenentatges (procés lector i procés escriptor)
- tractar dificultats específiques (dislèxia, dèficit atenció, baix rendiment)
- aplicar estratègies de treball eficaç (gestió del temps, simplificar procés, capacitat per respondre amb encert, motivació vers la feina)
Aspectes que es treballen per millorar el procés lector a Primària:
- Processos perceptius i discriminació de lletres
- Recerca d’estímuls determinats
- Representacions lèxiques i connexions amb el sistema semàntic
- Associació fonema-grafema
- Construcció de paraules
- Anàlisis grafèmic
- Exercicis fonològics
- Assignació de funcions sintàctiques
- Automatització dels signes de puntuació
- Extracció idees principals d’un text
- Ordenar frases per formar una narració
- Augmentar vocabulari
- Associació d’idees referides al text
Aspectes que es treballen per millorar el procés escriptor a Primària:
- Processos motors gràfics
- Representació gràfica de sons aïllats
- Representació gràfica de sons combinats
- Representació gràfica de pseudoparaules
- Escriptura de paraules
- Construcció d’estructures sintàctiques amb sentit
- Elaboració complexa d’estructures sintàctiques
- Longitud de les estructures
- Coneixement i aplicació normes ortogràfiques
- Col·locació de signes de puntuació
- Augmentar habilitat d’expressar-se per escrit
Com es treballa en sessió per alumnes de Primària?
S’utilitzen materials adaptats segons el nivell i necessitats, i a més a més, aquests són diferents en cada sessió. Fem servir formats variats (paper, projector, tablet, jocs) per captar el seu interès i que l’experiència de llegir i escriure sigui satisfactòria i eficaç.
Quina és la durada de cada sessió?
Es recomana 1 sessió setmanal de 45 minuts en la qual el temps es distribueix:
- 10 minuts per fer el primer contacte i comentar la sessió
- 35 minuts activitats lectores (2 activitats breus i 1 central)
- 5 minuts de joc lliure pedagògic
Què inclou aquest servei?
- entrevista inicial
- intervenció psicopedagògica setmanal en grup de 2-3 alumnes
- material d’elaboració pròpia o d’editorials especialitzades en trastorns d’aprenentatge
- contacte amb la família en acabar cada sessió per comentar què s’ha fet, com i orientacions per casa
- seguiment amb l’escola
- sessions gratuïtes online al mes de juliol
Tècniques d’estudi per alumnes d’ESO i Batxillerat
A qui va dirigit aquest servei?
Aquest servei va dirigit a estudiants de Secundària (ESO) a Batxillerat. Son sessions per alumnes que necessiten adquirir estratègies per planificar i organitzar la feina així com per augmentar el rendiment acadèmic.
Quin és l’objectiu d’aquestes sessions?
- facilitar un aprenentatge pedagògic de diferents estratègies (resums, esquemes, relació d’idees i expressió)
- fer possible que l’estudiant treballi a casa pel seu compte de manera ordenada, metòdica i profitosa
- millorar el rendiment acadèmic
- augmentar la responsabilitat, autonomia i maduresa de la persona
Com es treballa en sessió?
- treballant només a nivell pràctic: des de l’ús de l’agenda i les plataformes escolars fins a la resolució de casos i exemples en els quals s’ha de practicar l’extracció d’idees principals, l’elaboració de mapes conceptuals, el disseny d’esquemes o la redacció de resums
- planificant el temps d’estudi i matèries pels següents dies a casa fent un pla de treball
- compartint amb la famílies les pautes i recomanacions per tal de fer uns seguiment conjunt
Important:
Deixar clar que aquest no és un servei de reforç escolar per fer deures.
Quina és la durada de cada sessió?
Es recomana 1 sessió setmanal de 45 minuts en la qual el temps es distribueix:
- 5 minuts per fer el primer contacte i comentar la sessió
- 35 minuts per posar en pràctica exercicis i estratègies de treball
- 5 minuts per recordar què cal continuar fent a casa
Què inclou aquest servei?
- entrevista inicial amb la família
- 1 sessió setmanal de 45 minuts en grup de 2-3 alumnes
- material específic adaptat a les necessitats educatives, nivell i curs actual
- contacte amb la família en acabar cada sessió per comentar què s’ha fet, com i orientacions per casa
- pictogrames i registres per casa
- disseny d’un pla de treball individual
- seguiment amb l’escola
Per a més informació cliqueu a:
Metodologia
Modalitat i preus
Formulari de contacte