Què és un diagnòstic psicopedagògic?
El diagnòstic psicopedagògic és una exploració que es realitza de forma individual i personalitzada amb mètodes objectius amb la finalitat de detectar, orientar i intervenir de manera eficaç davant dificultats d’aprenentatge o rendiment.
Quan cal fer un diagnòstic?
La família, l’escola o professionals externs poden considerar oportú valorar dificultats observades, per exemple, decalatge entre el seu esforç i els seus resultats acadèmics, nivell de lectura i/o escriptura inferior al corresponent a l’edat i curs o si amb freqüència es distreu i li costa seguir el ritme de les explicacions a classe.
L’atenció precoç és clau per iniciar una reeducació psicopedagògica el més aviat possible i poder assolir els nivells corresponents a l’edat i curs així com la normalització del procés d’aprenentatges.
Què s’avalua en un diagnòstic psicopedagògic?
- desenvolupament cognitiu (intel·ligència, atenció, memòria i percepció)
- competències curriculars (lectura, escriptura, comprensió, raonament numèric i hàbits d’estudi)
- capacitat d’atenció (concentració, estil cognitiu, impulsivitat)
- desenvolupament personal (consciència, autoimatge, estabilitat emocional)
Què es pot diagnosticar?
Baix rendiment, dislèxia, disortografia, discalcúlia, trastorn del llenguatge (TEL), interferències en l’atenció i la concentració.
Què inclou aquest servei?
- entrevista inicial amb la família
- recollida de dades i motiu de la demanda
- exploració individual (aproximadament 2h30)
- proves d’editorials reconegudes i validades científicament
- informe amb la descripció de cada prova
- resultats obtinguts
- interpretació resultats
- identificació dificultats específiques
- impressió diagnòstica
- orientacions i recomanacions
- proposta d’intervenció
- entrevista devolució
Per a més informació cliqueu a:
Modalitat i preus
Formulari de contacte